• سه تکنیک برای افزایش تاثیر نرم افزارهای ایمیل مارکتینگ

    روزانه حدود 144 بیلیون ایمیل در جهان ارسال می شود. چگونه شما ایمیل های مربوط به خود را از بقیه جدا می کنید؟

    سه تکنیک برای فروش بهتر وجود دارد.

    این سه تکنیک عبارتند از


    1-ایمیل هایی با موضوعات مبهم و کوتاه بیشتر باز می شوند

    زمانی که ایمیلی از نرم افزار ایمیل مارکتینگ ارسال می شود، سر تیترهایی که کلمات کلیدی تری دارند  برای گیرندگان ایمیل ها جذاب ترند. همان طور که می بینید بهینه سازی سر تیترهای ارسالی شما را در رابطه خواندن ایمیل هایتان مطمئن تر می کند. نرم افزار ایمیل مارکتینگ این ویژگی بزرگ را برای  مخاطبین فراهم کرده است تا صاحبان کسب و کارهایی که مشتریانی بالقوه دارند از این طریق بتوانند آن ها را بالفعل کنند. انجام این کار اصلا سخت نیست.
    فقط کافی است 3 نکته مهم را به به یاد داشته باشید. موضوعات مبهم،  صمیمانه و کوتاه بنویسید. اگر توجه کرده باشید به طور معمول، شما تمایل بیشتری به باز کردن ایمیل های ارسالی از طرف دوستان و همکاران و خانواده دارید. در واقع این نکات از علم روانشناسی گرفته می شود. در کمپین های ارسالی بعدی موضوعات خود را کوتاه، صمیمانه و مبهم بنویسید تا نرخ باز  شدن ایمیل هایتان بیشتر شود.

     2-ترکیب کردن محتواها با پیشنهادات

    بارها اظهار شده که دوره ایمیل مارکتینگ تمام شده اما حقیقت این است که این طور نیست و هرگز این اتفاق نخواهد افتاد.در واقع استفاده از نرم افزار ایمیل مارکتینگ ارزان ترین راه برای هدف قرار دادن مستقیم  مشتریان است. انجمن بازاریابی مستقیم اعلام کرده است که ایمیل مارکیتینگ در بازگشت سرمایه بسیار موثر است.

    تا زمانی که ایمیل وجود دارد، روزهای شکوهمند ایمیل مارکتینگ نیز وجود دارد. با وجود این صحبت ها چگونه استراتژی دیجیتال مارکتینگ خود را قوی تر کنیم؟ ساده است! کافی است علاوه بر محتواهای اصلی کسب و کار خود، محتواهای ارزش افزوده را به کمپین های ارسالی از نرم افزار ایمیل مارکتینگ خود اضافه کنید.
     اگر تمام ایمیل های شما متمرکز بر فروش باشد مشتریان شما بی حوصله و خسته می شوند و در نهایت لغو اشتراک می کنند. طبق آمار، این عامل به کاهش 25 درصدی مشتریان در سال می انجامد. باید در نظر داشت که در هر صورت حفظ مشتریان فعلی از به دست آوردن مشتریان جدید کم هزینه تر است. برای پایین آوردن نرخ ریزش و حفظ مشتریان فعلی لازم است تا آن ها را علاقه مند نگه داریم. اما چگونه؟ استفاده از محتواهای رایگان آموزشی، خبری و اطلاع رسانی می تواند بسیار موثر باشد. در این جا به چند مدل از آن ها اشاره می کنیم

    -ارسال مقالات و خبرنامه در حوزه های مختلف

    -برای جلب اعتماد مشتریان آموزش و اطلاع رسانی را بر فروش اولویت دهید.

    -ترکیب محتوای فروش خود و محتواهای آموزشی.

     برای مثال اگر یک شرکت آرایشی بهداشتی هستید می توانید با آموزش هایی در مورد سلامتی پوست محصولات خود را معرفی کنید.

     3-تست همه چیز

    وقتی ایمیلی برای شما ارسال می شود باید توانایی بررسی دقیق آن را داشته باشید. بر اساس این یافته ها می توانید کمپین های بعدی خود را ارتقا دهید. راحت ترین تست این است که چند نوع ایمیل با تنوع مختلف را برای مشترکین خود ارسال کنید و بازخورد هریک را جداگانه ثبت و مقایسه کنید.

    سه مورد از مهم ترین موارد در نرم افزار ایمیل مارکتینگ عبارتند از

    موضوع ایمیل : همان طور که در بالا هم اشاره شد موضوع ایمیل خیلی مهم است. سر تیترها دریچه های ورود به ایمیل شما هستند. اگر آن ها بهینه سازی نشوند، هیچ کس ایمیل های شما را باز نمی کند. تغییرات متنوع کلمات از جمله بزرگ و کوچک نویسی، طول کلمات و حتی استفاده از شکلک ها را تست کنید.

    طراحی : طراحی ایمیل ها بسیار مهم است. استفاده مناسب از رنگ ها و تایپوگرافی ها می تواند تاثیر گذاری  کمپین شما را بالا ببرد و نهایتا منجر به فروش بیشتر شما شود. فقط این نکته را فراموش نکنید که ممکن است طرحی که شما از آن رضایت دارید برای مشترکین شما جذاب نباشد و شما با تست رنگ، دکمه ها، تایپوگرافی و گرافیک های مختلف می توانید به نتیجه مطلوبی برسید.

    توجه به زمان ها و روزهای ارسال

    تحقیقات نشان می دهد ایمیل هایی که در پایان هفته ارسال می شود از ایمیل هایی که در طول هفته ارسال می شود بیشتر دیده می شود. هم چنین بهترین تایم ارسال از  8 عصر تا نیمه های شب ذکر شده است زیرا معمولا مردم روزها مشغول کار هستند. اگرچه هر صنعتی متفاوت است و شما می توانید با تست های متعدد نتایج موردنظر را به دست آورید. با توجه این نکات در نهایت موفق خواهید شد تا بهترین روش را برای ارسال از نرم افزار ایمیل مارکتینگ پیدا کنید

     

     

     

  • 20
    اردیبهشت

    پیشرفت سریع و کم هزینه با نرم افزار ایمیل مارکتینگ

    با توجه به پیشرفت تکنولوژی و افزایش شبکه های اجتماعی و گرایش کسب و کار ها به سمت social media، ایمیل مارکتینگ این ابزار به ظاهر قدیمی بازاریابی هنوز هم دوست اصلی کسب و کارهای کوچک به شمار می آید.

    اگر به تازگی کسب و کار خود را راه اندازی کرده اید و به دنبال ایجاد کمپین های ایمیل مارکتینگ و تبلیغات ایمیلی هستید به شما توصیه می کنیم که از یک نرم افزار ایمیل مارکتینگ استفاده کنید.

    برای ارسال ایمیل گروهی به شما نرم افزار ایمیل مارکتینگ را توصیه می کنیم زیرا :

    نرم افزار ایمیل مرکتینگ مقرون به صرفه است

    معمولا در شرکت های تجاری بیشتر تبلیغات ، یادآوری ها، پیشنهاد های ویژه و انواع مکاتبات پستی با مشتریان، از طریق چاچ ،پست و انتشار بروشورهای تبلیغاتی صورت می گیرد.تبدیل نوع کاغذی به ایمیل تبلیغاتی، و صرفه جویی در هزینه چاپ و پست، مزیت چشمگیری است.مزیت دیگراستفاده از نرم افزار ایمیل مارکتینگ این است که دیگر نیازی به استخدام کارکنان جدید و یا افزایش حجم کاری کارمندان به وجود نمی آید.

    نرم افزار ایمیل مارکتینگ سریع است

    نرم افزار ایمیل مارکتینگ شما را قادر به ارائه اطلاعات فوری به مشتریان می کند.و همچنین اجازه می دهد تا دسترسی سریع به پاسخ و پرسش ها داشته باشید.

    نرم افزار ایمیل مارکتینگ مناسب است

    نرم افزار ایمیل مارکتینگ اجازه می دهد تا لینک های مناسبی را برای محصولات و خدمات مهم  قرار داد.  قرار دادن لینک در ایمیل های تبلیغاتی یک محل  که احتمال جلب توجه خواننده را بالا می برد، یک راه آسان برای افزایش درآمد است.

    و هم چنین باعث می شود به روز رسانی لیست های ایمیلی به سرعت انجام شود ،استفاده از ایمیل بازاریابان را قادر می سازد نظرات نمایش داده شد و بازخوردها را به سرعت به روز رسانی کنند، تنها با مدیریت آسان از طریق صندوق (inbox). همچنین ایمیل حاوی لینک  اشتراک و لغو اشتراک (unsubscribe-opt-out)،باعث می شود به راحتی مشترکان علاقه مند از آن هایی که بی طرف هستند تفکیک شوند.

  • 6
    اردیبهشت

    آیا برای ارسال ایمیل تبلیغاتی از طریق نرم افزار ایمیل مارکتینگ از مشتری خود اجازه دارید؟

    در سال های اخیر تبلیعات آنلاین تبدیل به بخش بزرگی از بازاریابی در سطح جهان شده است. به طوری که بازاریان به اندازه تبلیغات رسانه ای و تلویزیونی برای این نوع تبلیغات نیز هزینه می کنند. "در سال 2012 کمپانی تحقیقاتی Forrester پیش بینی کرده بود  که بازاریابان تا سال 2016 حدود 77 میلیارد دلار هزینه صرف تبلیغات آنلاین خواهند کرد".

    ایمیل مارکتینگ جز اولین ابزار های مورد استفاده بازاریابان برای جمع آوری پایگاه داده بوده است.

    مزایای اجازه گرفتن از مشتری برای ارسال خبرنامه توسط نرم افزار ایمیل مارکتینگ :

    وقتی کسی به طور داوطلبانه آدرس ایمیل خود را در اختیار شما قرار می دهد تا عضوی از نرم افزار ایمیل مارکتینگ شما شود، در واقع شما را به عنوان یک شرکت معتبر شناخته است و اجازه ارسال ایمیل های مرتبط و روزانه یا هفتگی را به شما داده است. به خاطر داشته باشید تا زمانی که شما از ابزار نرم افزار ایمیل مارکتینگ به طور محترمانه و مسئولیت پذیر استفاده می کنید، یک ابزار بسیار قدرتمند برای کسب و کار  شما به حساب می آید.

    پنج راه برای ایجاد اعتماد و گسترش آن در استفاده از نرم افزار ایمیل مارکتینگ :

    1-    ایجاد خبرنامه ای ماهانه با تم و محتوای منحصر به فرد که تمرکز آن روی نیاز مشتریان باشد. بدانید که چه کسانی ثبت نام کرده اند و دلیل ثبت نامشان چه بوده است و از شما چه می خواهند.

    2-    آمار نرم افزار ایمیل مارکتینگ خود را دنبال کنید و بهترین زمان بندی را برای ارسال ایمیل پیدا کنید. با  ارسال بیش از حد ایمیل در یک روز تنها لیست ایمیل خود را کوچک و کوچک تر خواهید کرد و کاربران را تشویق به لغو عضویت از خبرنامه های خود خواهید کرد.

    3-    پیشنهاد ویژه ای در محتوا های خود قرار دهید به طوری که افرادی که عضو نیستند، به آن پیشنهاد دسترسی نداشته باشند و تنها راه دریافت پیشنهاد شما عضویت در خبرنامه باشد. بگذارید کاربران شما بدانند با ثبت نامشان تا چه اندازه برای شما خاص هستند.

    4-    پست الکترونیک خود را در تمام ابزارهای تبلیغاتی خود یکپارچه سازید و خبرنامه های خود را در شبکه های اجتماعی خود، وب سایت، وبلاگ، پادکست ها و غیره نیز بگنجانید. همچنین اطمینان حاصل کنید که لوگوی شرکت و یا سایتتان در همه نوع از تبلیغاتتان با تصویری مشخص و ثابت وجود داشته باشد.

    5-    ارائه خدمات جدید همیشه شعارتان باشد. ارائه خدمت رایگان و سپس فروش راه کار بهترین فرمول می باشد. کسب درآمد با ایجاد روابط قوی و استفاده از اعتماد مشتری تضمین طول عمر مشتری می باشد.

    نرم افزار ایمیل مارکتینگ یکی از بالاترین ابزار تبلیغات اینترنتی می باشد که اگر درست و با برنامه ریزی به کار رود، در سال می تواند به طور متوسط لیست ایمیل هر کسب و کار را تا 300% افزایش دهد.

     

  • 23
    فروردین

    چه موضوعی را برای ایمیل های ارسالی انتخاب کنیم؟

    اولین راه برای پیدا کردن موضوع ایمیل تبلیغاتی در نرم افزار ایمیل مارکتینگ، هدف گزاری می باشد.

    چگونه در ذهن مخاطب ارزش افزایی کنیم ؟ در واقع اگر ایمیل شما حاوی یک تبلیغ بزرگ از شرکت شما باشد نه تنها ایجاد ارزش در ذهن مخاطب نمی کنید بلکه با لغو عضویت مشتریانتان نیز مواجه می شوید.

    • رقیبان خود را جستجو کنید و عضوی از نرم افزار ایمیل مارکتینگ آن ها شوید
       عضو خبرنامه رقیبان خود باشید ایده ها و روش های فروش آن ها را در نظر بگیرید چشم از آن ها بر ندارید و برای خود ایده سازی کنید.
    • اخبار شرکت خود را به اشتراک بگذارید
       به اطراف تجارت خود توجه کنید و اخبار سازمان خود را مانند استخدام های جدید، مشاغل جدید، تندیس هایی که کسب می کنید، قراردادهای مهم، گسترش در تجارتتان، شرکت در همایش ها ،سمینارها ، نمایشگاه ها، رسیدن به اهداف خود را با مخاطبین خود به اشتراک بگذارید
    • اخبار جدید را مدنظر بگیرید و از آن در نرم افزار ایمیل مارکتینگ خود استفاده کنید.
       به کلیه اخبارهای داخلی و خارجی گوش بدهید و آن چه را که به تجارت شما ربط دارد جدا کنید و از آن به عنوان موضوعی برای ارسال خبرنامه توسط نرم افزار ایمیل مارکتینگ،  به مشتریانتان استفاده کنید. از این روش می توانید برای معرفی محصولات جدید خود یا روش های ترویجی و ترغیبی محصولات و خدمات خود استفاده کنید
    • تفکر فصلی داشته باشید
       موضوعات فصلی برای ارائه ایمیل تبلیغاتی بسیار مناسب می باشند. به فصل توجه کنید و اگر محصول شما مر بوط به فصل خاصی می شود از همان برای ترغیب و تبلیغ استفاده کنید.
    • با مشتریان خود صحبت کنید
       سوالی که در ذهن مخاطبانتان وجود دارد را پیدا کنید با نیروهای فروش خود صحبت کنید و ایده و نظر مشتریانتان را نسبت به محصولات و خدماتتان دریابید. از همان موضوعات برای ارسال ایمیل تبلیغاتی و موضوعی برای ایجاد ارتباط با آن ها استفاده کنید . حتی می توانید یک تحقیق در زمینه تفکرات مشتریان نسبت به برند خود انجام داده و نتیجه آن را توسط نرم افزار ایمیل مارکتینگ  ارسال نمایید.

     

     

     

     

  • نکاتی در مورد نرم پنل ایمیل برای بهبود نتایج بهتر :

    ایمیل مارکتینگ و ایجاد کمپین تبلیغاتی از طریق پنل ایمیل یک راه عالی برای دستیابی به مشتریان با کم ترین هزینه است.

    استفاده از پنل ایمیل باید ساده، قابل تنظیم و موثر باشد. ولی باید بدانیم که این مساله یک مسئولیت بزرگ  است چون خیلی از مردم آدرس ایمیل خود را به هرکسی نمی دهند.

    در اینجا چند نکته درباره پنل ایمیل و بهبود کمپین های تبلیغاتی گفته می شود.

    1-برای مشتریان راحت باشد

    فرم ثبت نام تان را هرجایی که می شود قرار دهید.صفحه اصلی خود، بلاگ، فیسبوک و هرجاییکه ممکن است مخاطبین شما فعال باشند.

    2-به مشترکین خود بگویید چه انتظاری باید داشته باشند

    در فرم ثبت نام اولیه خود کاملا شفاف توضیح دهید که بعد از عضویت چه محتواهایی و در چه زمانی دریافت خواهند کرد.یادتان باشد این مساله نشانه احترام شما به مخاطبین است.

    3-پیام خوش آمد برایشان بفرستید 

    ارسال پیام خوش آمد برای مشترکین، یک راه هوشمندانه است تا به آن ها در مورد اینکه اجناس و یا خدمات خوبی از طرف شما دریافت خواهند کرد، اطمینان بدهید.

    4-محتوایی که دوست دارند را برایشان بفرستید

    با بخش بندی و گروه بندی ایمیل ها می توانید برای مشترکین مختلفی که در پنل ایمیل شما عضو می شوند،  محتواهایی که دوست دارند را بفرستید و این خصوصیت را در فرم ثبت نام قرار دهید.

    با گروه بندی محتواها می توانید مشترکین لیست خود را به عضویت و دریافت خبرنامه هایتان مشتاق تر کنید.

    5-یک تقویم محتوایی برای ارسال داشته باشید

    داشتن خبرنامه های منظم و مرتبط یک تعهد است. اگر برای مدتی ارسال نداشته باشید و یا به شکل نا منظم و بی ربط ارسال هایتان را انجام دهید، مشترکین شما به احتمال فراوان لغو عضویت خواهند کرد.تقویم محتوایی داشته باشید و برای نوشتن، طراحی و ارسال منظم برنامه ریزی داشته باشید.

    6-محتواهایتان را ویرایش کنید

    حتی ویراستاران نیاز به ویرایش دارند.زمانی که شما روی تقویم محتوایی انتشار کار می کنید، زمان را برای بازبینی و ویرایش از دست می دهید. وقتی ارسال از طریق پنل ایمیل انجام می گیرد و وارد Inbox مشترکین شما می شود، دیگر شما زمانی برای ویرایش آن ندارید.قبل از ارسال حتما از معنا دارد بودن محتوا و ساختار زبانی جملات اطمینان حاصل کنید.

    7-ایمیل هایتان را قبل از ارسال تست کنید

    مشتریان مختلف ایمیل ها را به گونه مختلفی دریافت می کنند.نمایش ایمیل ها در دستگاه های مختلف بسته سایز دستگاه هوشمند متفاوت است.قبل از ارسال نهایی حتما ارسال ها را تست کنید.

    تست ایمیل ها اشتباهات را قبل از ارسال و قبل از اینکه خیلی دیر شود نشان می دهد و پیش بینی کنیم یک کمپین خواهد گرفت یا نه؟

    8-به موبایل هم فکر کنید

    اگر یک کمپین نتواند در تلفن های همراه هوشمند به خوبی ظاهر شود، به خوبی اجرا نمی شود.

    هر چیزی که شما ارسال می کنید باید در موبایل به راحتی قابل استفاده باشد.

     9-قابلیت اشتراک گذاری را فراموش نکنید

    محتواهایی را که مردم علاقه به اشتراک گذاشتن آن ها با یکدیگر دارند و انجام این کار را برای آن ها آسان کنید.در نسخه تحت وب لینک مستقیم را قرار دهید تا مردمی که از مشترکین کمپین پنل امیل شما نیستند  بتوانند به محتوای شما دسترسی داشته باشند.

    10-زمانی ایمیل بفرستید که حرفی برای گفتن دارید

    کاملا واضح است که بدون برنامه ریزی و بدون داشتن حرفی برای گفتن نباید یک کمپین ایمیلی به راه بندازیم.باید مطمئن شوید که محتواهای ارسالی از پنل ایمیل شما در پیشبرد اهداف کسب و کارتان موثر  است.در غیر این صورت وقت خود و مشترکین خود را تلف کرده اید.فراموش نکنید که همواره از خود بپرسید : هدف از این گونه ارتباط چیست؟

    پاسخ درست این سوال در طراحی هوشمندانه تر کمپین شما بسیار تاثیر گذار است.

     

    منبع

  • 6 راه برای ساختن لیست ایمیلی شما :

    چیزهای کمی ارزش بالایی برای کسب و کار شما دارند. مثل یک لیست مشترکین ایمیلی که پر از مشتریان و چشم اندازهای علاقه مند است. اگرچه خیلی ها اعتقاد دارند که فیلترهای اسپم باعث از بین بازاریابی ایمیلی و کم شدن تاثیر نرم افزار ایمیل مارکتینگ می شود. اما در حقیقت فیلترهای اسپم، برای محافظت از مردم، از ایمیل های غیر قابل پیگیری طراحی شده است.

    اگر می خواهید بازاریابی خود را توسعه بدهید، از روش های زیر برای ساختن لیست ایمیلی استفاده کنید :


    1- قراردادن فرم ثبت نام در وبسایتتان :

    در مدتی که کاربران در سایت شما مشغول وبگردی هستند، مطمئن شوید این فرصت برای آن ها در نظر گرفته شده است که در خبرنامه های رایگان شما ثبت نام کنند. به یاد داشته باشید، چشم اندازها می توانند، تبدیل به مشتریان همیشگی شوند، اگر شما راهی برای یاد آوری خودتان پیدا کنید. یکی از بهترین راه ها، پیشنهاد " عضویت در خبرنامه" در جایی است که مخاطبین بتوانند اطلاعات تماسشان را برای دریافت خبرنامه وارد کنند. به عبارت دیگر مطمئن شوید، دکمه CTA در سایت شما به صورت فعال وجود داشته باشد.


    2- از مشتریان زمانی که خرید کردند بخواهید تا ثبت نام کنند :

    زمانی مشتریان خرید اینترنتی انجام می دهند، یعنی قبلا به خرید محصولات شما تمایل نشان داده اند. این بدین معنی است که آن ها نخستین مشتریان برای خرید مجدد از شما هستند. در طول فرآیند بررسی، به آن ها یک ایمیل بفرستید. آن را در جایی قرار دهید، که دسترسی راحتی برای ثبت نام داشته باشند. هم چنین به آن ها اطمینان دهید، هرگز ایمیل های اسپم غیر قابل پیگیری دریافت نخواهند کرد.


    3- پیشنهاد چیزهای رایگان :

    هیچ چیز توجه دیگران را مانند چیزهای رایگان جلب نمی کند. مردم را به وسیله محتواهای رایگان مثل، خبرنامه ها، ویدیوها، راهنماها ... تشویق به ثبت نام کنید. فقط مطمئن شوید چیزی که تولید کرده اید، دارای بهترین کیفیت باشد.  به یاد داشته باشید، پیشنهادات شما بازتابی از کیفیت شرکت شما هستند و شما تصمیم دارید یک تاثیر بینظیر بگذارید.

     

    4- پیشنهاد یک فرصت منحصر به فرد :

    یک پیشنهاد خیلی ویژه فقط به مشترکین بدهید. مثلا 10 درصد تخفیف، معرفی یک محصول جدید و یا حتی ایجاد شرایطی خاص برای آن ها می تواند تاثیر فراوانی در فرآنیند بازاریابی شما داشته باشد. فراموش نکنید مردم عاشق دو چیز هستند : تخفیف گرفتن و عضوی از یک گروه خاص بودن. ترکیب این دو می تواند انگیزه قدرتمندی برای پیوستن افراد به لیست شما می شود.

     

    5- اجازه اشتراک گذاری :

    تبلیغات دهان به دهان هنوز بهترین راه برای حفاظت مشتریان جدید است. دنیای امروز، بیشتر دنیای ایمیل و شبکه های اجتماعی است. به مشتریان این توانایی را بدهید که ایمیل های شما برای دوستان خود بفرستند. مطمئن شوید. به این صورت تعداد ایمیل های ارسالی شما در نرم افزار ایمیل مارکتینگ بیشتر و بالطبع مشتریان شما بیشتر خواهد شد.

     

    6- ارسال محتواهای ارزش افزوده :

    فروش پر سر و صدا زجر آور است. مشتریانی که خیلی با جمله "محصول مرا بخرید" در ایمیل هل مواجه می شوند، بیشتر مایل به لغو اشتراک هستید. به جای سر و صدا کردن، محتواهایی که برای مشتریان ارزشمند هستند. پیشنهاد ما به شما، رعایت نسبت 4 به 1 است... به ازای هر 4 محتواهای ارزش افزوده، 1محتوا برای معرفی مستقیم در ایمیل ها بفرستید.

    این 6 مورد در نرم افزار ایمیل مارکیتینگ بسیار به شما کمک خواهد کرد.

    برای اینکه با آمارهای ایمیل مارکتینگ آشنا شوید, این مقاله را حتما بخوانید.

  • جادوی دسته بندی ایمیل مارکتینگ

    (بفهمید،چرا پیغام های ایمیل مارکتینگ شما سر از Spam در می آورد)

    نرم افزار ایمیل مارکتینگ در عین سادگی می تواند پیچیده باشد،ایمیل چیزی است که همه با آن تقریباً به صورت دائم سروکار دارند، ایمیل مارکتینگ نیاز به پیدا کردن مشترکین ،هنر قرار دادن مصالب جذاب و در زمان مناسب انتقال پیام ها نیز دارد. تغییرات ایجاد شده ی اخیر در مورد چگونگی کارکرد ایمیل ،باعث شده تا تاتیک های بازاریابی چالش بر انگیزتر شود. در حال حاضر ،اگر حتی کسی به عنوان مشترک برای دریافت ایمیل از یک کسب و کار باشد ،امکان این وجود دارد که ایمیل به فایل Spam یا ایمیل تبلیغاتی برود.در اینجا بسییار مهم است که بازاریابان الگوریتم دسته بندی ایمیل ها را بفهمند.شناخت چگونگی دسته بندی  ایمیل ها می تواند از طرفی تعداد ایمیل هایی که مستقیماٌ به Inbox میروند افزایش پیدا کنند،همچنین به افزایش درآمد بخش ایمیل مارکتینگ کمک کند.

    اگرچه موقعی که ایمیل در دسته فایل اشتباه(Spam) قرار میگیرد برای ما بسیار طاقت فرساست، ولی به طور کلی پروسه ی فیلترینگ کمک کننده مصرف کننده است وبه نفع آن کار می کند.

    به صورت میانگین هر کاربر در طول روز رقمی نزدیک 100 ایمیل دریافت می کند که از این مقدار حدود 10% در پوشه Spam قرار میگیرد. برنامه های ایمیل همیشه در جهت ساده کردن راه برای کاربر جهت مدیریت پیغام های دریافتی است ، گرچه اینکار مانند زهری برای بازاریابان است.

    اگرچه بازاریاب ها نباید  از Spam استفاده کنند (فرستادن پیغام اشتباه به کاربرانی که جزیئ مشترکین نیستند) خیلی از گونه ی پیغام هایی که در نرم افزار ایمیل مارکتینگ استفاده می شود، در دسته ای میان ایمیل های شخصی و Spam قرار می گیرند ، ایمیل خاکستری که در صنعت با این اسم شناخته می شود بیانگر این دسته است، شامل پیام هایی از قبیل اطلاعیه ها ، اخبار،ایمیل های تبلیغاتی  است  که اکثراٌ در فایلی غیر از این باکس جای میگیرد که باعث پایین آمدن شانس خوانده شدن ایمیل ها توسط کاربر می شود. اگر بازاریابان الگوریتم دسته بندی ایمیل را درک کنند می توانند مطمئن شوند که اکثر ایمیل های آنان در این باکس قرار می گیرد.

    گزارشات Spam

    شاید این مورد که مشتریان ایمیل  از گزرشات Spam برای تعیین این که کدام دمین بیشترین تخلف را دارد باعث تعجب شود.

    وقتی که کاربری  روی دکمه کلیک می کند که باعث نشان داده شدن ان ایمیل به عنوان Spam است ، در آخر این گزارشات و نشانه ها در مقابل تمام ایمیل های یک دمین شمرده می شود و اگر درصد مهمی از این ایمیل ها Spam باشد ایمیل هایی که در آینده از ان دمین فرستاده می شود ، تحت تاثیر قرار گرفته و بیشتر در پوشه هایی به غیر از پوشه این باکس قرار میگیرد.

    در بعضی از سیستم ها مثل سیستم outlook.com کاربران بازاریاب با ایجاد حساب های کاربری غیر فعال در لیست مشترکین خود درصد ایمیل Spam خود را پایین می آورند ، اگرچه در سیستمی مانند Gmail همیشه کاربران بازاریاب را تشویق به پاک کردن حساب های کاربری غیر فعال می کند، چراکه باعث عوض شدن الگوریتم دسته بندی ایمیل برای آنان می شود.

     

    علامت ها بر پایه ی اشتغال

    سیستم های ایمیل دارند کم کم خود را با سیستم (علامت ها بر پایه ی اشتغال) تطبیق میدهند ، یکی از بهترین ها در این زمینه Gmail  است ، که دارای 4 پوشه است: inbox، پوشه Spam،پوشه ایمیل تبلیغاتی،پوشه پیام های شبکه های اجتماعی

    همچنین این سیستم بر اساس رفتار کاربران در گذشته در مقابل ایمیل ها از فرستنده تصمیم میگیرد.

    مثال هایی برای عوامل تاثیر گذار در سیستم علامت ها بر پایه ی اشتغال

    پاک شده،خوانده نشده : در مواردی کاربر بدون باز کردن اقذام به پاک کردن ایمیل کند ، یک عامل منفی برای آن دمین در نظر گرفته می شود و اگر این تعداد اتفاق زیاد باشد Domain جریمه میشود.

    این یک Spam نیست: اگر کاربر پیغام شما را مستقیما خود علامت گذاری کند که این یک Spam نیست ،یک عامل ترقی برای domainاست . این اتفاق معمولا زمانی می افتد که ایمیل شما حاوی اطلاعات مهمی برای کاربر باشد ولی در پوشه ی دیگری  به اشتباه قرار کرفته که شانس خوانده شدن ایمیل توسط کاربر کاهش یابد در نتیجه کاربر ا علامت گذاری ایمیل شما به عنوان Spam نبودن از اتفاق افتادن دوباره این عمل جلوگیری می کند.

    -اضافه کردن در دفترچه مخاطبان یا لیست فرستنده امن: یکی از راه هایی که مطمئن شوید ایمیل شما در inbox  کاربر قرار میگیرد ، یاذآوری به کاربران برای ذخیره آدرس Domain شما در دفتر مخاطبان یا لیست فرستنده ی امن است ، با این کار تا درصد بالایی ایمیل شما در پوشه مناسب قرار میگیرد و این عمل همچنین باعث بالا رفتن امتیاز شما می شود که یکی از عواملی است که مشتریان امیل برای ارزیابی Domain از آن استفاده میکنند.

    اعتبار : علامت گذاری ایمیل شما توسط مشتری بد است ، ولی مورد بدتر مراجعه مشترکین به نرم افزار ایمیل مارکتینگ و نوشتن شکایت است یا مراجعه به سایت های طزاحی شده برای ثبت نام فرستنده Spam است . این عمل اعتبار شما را پایین می آورد، اعتبار پایین میتواند موجب شود اکثر لیمیل های شما به عنوان Spam قرار گیرد یا به صورت کامل بلاک شوید.

    کل متن بالا که در مورد آن صحبت کردیم 2 نتیجه اصلی دارد اول اینکه غیر ممکن است که بتوان به صرت کامل الگوریتم دسته بندی ایمیل را فهمید، و همچنین فهمید هر کاربر در هر برهه ی زمان دنبال چه ایمیلی میگردد . دوم اینکه اطلاعات درون امیل است که ای احتمال را تقوی میکند که کاربر بر روی ایمیل شما کلیک کرده و آن را بخواند پس با دادن اطلاعات مناسب میتوان این الگوریتم دسته بندی را برای خود از حالت جادویی به یک حالت ریاضی قابل پیش بینی تر تبدیل کرد.

     

  • چرا نرم افزار ایمیل مارکتینگ برای کسب و کارهای کوچک خوب است؟

    بیش از 34 درصد مردم از ایمیل استفاده می کنند. یعنی نزدیک 2.5 بیلیون ایمیل... پیش بینی می شود این عدد تا سال 2018 به 2.8 بیلیون برسد. بله، ایمیل بسیار محبوب است. اگر صاحب یک کسب و کار کوچک هستید نرم افزار ایمیل مارکتینگ یک مسیر خیلی شخصی برای رسیدن به هدف های شماست. لیست ایمیلی شما پایان ناپذیر است وقتی 2.5 بیلیون کاربر وجود دارد. اگر هنوز فکر می کنید نرم افزار ایمیل مارکتینگ چیز مهمی برای شرکت شما نیست، اشتباه می کنید، شبکه های اجتماعی فاکتور بسیار مهمی در استراتژی بازاریابی کسب و کار شماست. شبکه های اجتماعی  بزرگ ترین کانال برای درگیر ساختن مخاطبان شماست و بهترین مسیر ارتباطی برای شناساندن کسب و کارتان محسوب می شود. شبکه های اجتماعی در رسیدن به اهدافتان کمک بسیار ارزشمندی هستند اما وقتی مخاطبان شما تبدیل به مشتری و حامی شما شدند ایمیل مارکتینگ وارد می شود. یک تحقیق در سال 2015 نشان داده است که به دست آوردن مشتریان جدید از طریق ایمیل مارکتینگ 4برابر سال 2013 بوده است. در واقع 7 درصد مشتریانی که در اینترنت وقت می گذارند را جذب می کند. این مدل از بازاریابی راحت، موثر و به صرفه است و به صاحبان کسب و کارها اجازه می دهد تا به تعداد زیادی از مشتریان دست پیدا کنند. برای کسب و کارهای کوچک با سرمایه های محدود نرم افزار ایمیل مارکتینگ بهترین راه تبلیغات است.
  • چرا در ایمیل مارکتینگ ویدیوها انتخاب خوبی هستند؟

    ویدیو استفاده شده در ارسال از طریق نرم افزار ایمیل مارکتینگ خیلی قدرتمند است زیرا ترکیبی از عناصر سمعی و بصری است که بیننده را به یک مسیر که منجر به گرفتن تصمیم جهت خرید می شود راهنمایی می کند.اگر این المان ها با موفقیت به کار گرفته شوند، این ویدیوها در ذهن مشتریان هم چون حس وزش باد بر روی پوست، عطر قهوه در صبح و طعم شیرین میوه ها تاثیرگذار خواهد بود.باید از منطقه بدوی و اولیه مغز که با ایجاد یک واکنش مشترک با سیستم لیمبیک این فرآیند را تشکیل می دهد تشکر کنیم که به نوبه خود باعث ایجاد خاطرات آشنا و انفجار احساسات در مغز ما می شود. این فرآیند با تحریک احساسات ما از طریق حواس چندگانه ایجاد می شود. تصور کنید از طریق یک نرم افزار ایمیل مارکتینگ ویدیویی از یک محصول برای مخاطبین خود ارسال کرده اید. این ویدیو حاوی صداها، رنگ ها، شکل ها و کلیه مواردی است که می تواند حواس ما را تحریک کنید. کارشناسان تبلیغات با بهره مندی از همین اطلاعات سناریوهای تبلیغاتی برای معرفی، تحریک و یا یاد آوری محصول را تهیه می کنند.شما می توانید با شناخت نقاط قوت محصول یا خدماتتان و بررسی زوایای ارزشمند و ویژگی های منحصر به فرد آن در جهت ساخت یک کلیپ ویدیو و یا انیمیشن تبلیغاتی گام بردارید و آن را از طریق نرم افزار ایمیل مارکتیتنگ برای مخاطبان خود بفرستید و باقی ماجرا را به قسمت بنیادی مغز واگذار کنید.

    زمانی که تصمیم به تبلیغات ویدیویی از طریق نرم افزار ایمیل مارکتینگ گرفتید، سه نکته در این مورد فراموش نکنید :

    1-ویدیوها کوتاه و کم حجم باشند :

    یادتان نرود که مشترکین بی دلیل وقت خود را صرف دیدن ویدیوهای طولانی، آن هم تبلیغاتی نخواهند کرد. ترجیحا سعی کنید زمان ویدیوها را تا جاییکه میتوانید کم کنید. آمارها نشان می دهد ویدیوهای زیر 15 ثانیه تاثیر بسیار خوبی دارند.

    2-جامعه هدف خود را شناسایی کنید :

    جامعه هدف خود را بشناسید و در جهت علایق و سلایق آن ها قدم بردارید. این بدین معناست که بدانید برای چه کسی و چرا این ویدیوها را ارسال می کنید؟؟پاسخ به این دو سوال به شما کمک می کند تا بهترین انتخاب را برای معرفی محصول یا خدماتتان داشته باشید.

    3-سادگی را سر لوحه کار خود قرار دهید:

    قبل از اینکه یک کمپین ایمیلی را آغاز کنید و از طریق نرم افزار ایمیل مارکتینگ ارسال هایتان را انجام دهید یادتان باشد که ساده بودن بهترین تبلیغ است.نیازی نیست برای معرفی محصول خود دست به کارهای خارق العاده بزنید و هزینه های گزاف پرداخت کنید. همین که بتوانید در یک مخاطب احساسی بدیع و شگرف ایجاد کنید به هدف خود رسیده اید و سادگی با تمام پیچیدگی هایی که در خود دارد می تواند این مسئولیت مهم را به نحو احسن انجام دهد.از ویدیوها کمک بگیرید و در کمپین های ایمیلی خود روی آنها حساب کنید. ایمیل مارکتینگ با محتوای مولتی مدیا مسلما تاثیر به سزایی خواهد داشت.برای اینکه مطمئن شوید کمپین بعدی خود را با ویدیوها جلو ببرید.

  • 11
    شهریور

    ارسال ایمیل با استفاده از نرم افزار ایمیل مارکتینگ راهی برای موفقیت در کسب و کار

    با داشتن نرم افزار ایمیل مارکتینگ و ارسال ایمیل تبلیغاتی می توان راهی برای ارتباط مستقیم با مخاطبان ایجاد کرد.تصور کنید حرفی برای گفتن دارید.مخاطبان خاص خود را هم دارید همه چیز خوب است تا آن جا که باید انتخاب کنید چگونه پیام را به مخاطبان منتقل کنید.این تنها آغاز هزاران مشکل و سوالی که است که در زمان انتقال پیام ممکن است با آن روبه رو شوید.سوال هایی مانند این که

    • چگونه مطمئن شوم پیام من به هدف رسیده است؟
    • چگونه متوجه شوم نظر مخاطبان نسبت به پیام من چگونه است؟

    همه و همه سوالاتی هستند که ذهن شما را  درمورد ارسال ایمیل مشغول خواهند کرد.

    ارسال ایمیل تبلیغاتی توسط نرم افزار ایمیل مارکتینگ  را به عنوان راهی در نظر بگیرید که می توانید از طریق آن پیام خود را به کاربران منتقل کنید و در صورت داشتن دانش مناسب و کافی تمامی سوال هایی که در بالا مطرح کردیم را در سطح حرفه ای پاسخ گو باشید. شما می توانید با پیروی از اصولی مشخص، پیام خود را از طریق نرم افزار ایمیل مارکتینگ  مستقیما در inbox کاربران منتقل کنید و برآورد مناسبی از وضعیت کمپین خود داشته باشید, در حالی که انتقال پیام در روش های دیگر بازاریابی به شکلی که بتوانید محاسبه ای برای موفقیت و یا عدم موفقیت داشته باشید هزینه های سنگینی به دنبال خواهد داشت.

    ارسال ایمیل توسط نرم افزار ایمیل مارکتینگ یک قانون مهم و اولیه دارد:

    اجازه ی کاربران مهم است

    اگر کاربر فعال اینترنت باشید و از نرم افزار ایمیل مارکتینگ استفاده می کنید، حتما هر روزه در این  باکس خود با تعداد زیادی ایمیل تبلیغاتی که بدون هیچ گونه هدفی برای شما که شاید مخاطب این گونه محصولات نباشید برخورد خواهید کرد.به همین دلیل قانون اول و اصلی در ارسال ایمیل تبلیغاتی اجازه ی خود کاربر می باشد این روزها سرویس های ایمیل مانند Gmail بسیار به رفتار کاربران نسبت به ایمیل های ارسالی حساس هستند, شاید ایمیل شما تمامی اصول مورد نظر را داشته باشد اما چون کاربران ایمیل خود را در اختیار شما قرار نداده اند باعث شکست کمپین تبلیغاتی شود.

    ساده ترین روش به دست آوردن اجازه ی کاربران برای ارسال ایمیل در نرم افزار ایمیل مارکتینگ استفاده از فرم های عضویت در سایت یا خبرنامه سایت است.کاربران با عضویت در خبرنامه به شما این اجازه را میدهند که از ایمیلشان برای ارتباط با آنها استفاده کنید.توجه داشته باشید در ارسال ایمیل با نرم افزار ایمیل مارکتینگ اعتمادسازی بسیار مهم است اگر اقدام به فروش ایمیل های کاربران کنید و یا از آنها استفاده هایی کنید که کاربران به شما اجازه آن را نداده باشند می تواند نتایج منفی سنگینی به همراه داشته باشد.

    دسته بندی های زیادی برای ایمیل های ارسالی در نرم افزار ایمیل مارکتینگ وجود دارد:

    ۱.خبرنامه: بسیاری از شرکت ها و گروه های تجاری و غیر تجاری از خبرنامه در نرم افزار ایمیل مارکتینگ به عنوان ابزاری استفاده میکنند تا بهتر و بیشتر با مخاطبان خود در ارتباط باشند و آنها را از آخرین مطالب و اخبار سایت خود مطلع کنند.

    ۲.DIGEST : به درستی نمی توان برای این گروه از ایمیل ها معنای درستی به فارسی پیدا کرد.اما به ایمیل هایی گفته می شود که در آنها خلاصه ای فعالیت های انجام شده و پیشنهادات برای هفته ها و یا ماه های پیش رو در بردارد.

    ۳. ایمیل های اختصاصی: این نوع ایمیل ها که به ایمیل های تک محوری نیز شهرت دارند. به ایمیل هایی گفته می شوند که در آنها تنها در مورد یک موضوع خاص اطلاعاتی در اختیار مخاطبان قرار می دهند. به طور مثال از این نوع ایمیل ها شرکت ها استفاده می کنند تا در مورد محصولی که به تازگی منتشر کرده اند اطلاع رسانی کنند و کاربران را دعوت به استفاده از آنها کنند.

    ۴. ایمیل های تبلیغاتی: تمامی ایمیل هایی که تا اینجا در مورد آنها توضیح دادیم فرض بر این بود که دیتا بیسی از ایمیل مخاطبان در اختیار شماست و از طریق آن با کاربران ارتباط برقرار می کنید.اما حالت هایی هم هست که شما هزینه ای را به فرد یا گروهی پرداخت می کنید تا برای شما ایمیل های تبلیغاتی ارسال کنند یا حتی به گروهی هزینه ای را پرداخت می کنید تا در خبرنامه خود برای شما تبلیغات قرار دهند این نوع ایمیل ها در دسته ی ایمیل های تبلیغاتی قرار میگیرند.

    ۵.ایمیل های تبادلی: ایمیل های تبادلی به ایمیل هایی گفته می شود که در پایان عملیاتی که کاربر انجام داده است برای وی ارسال می شود.از نمونه های رایج می توان به ایمیلی که برای تاییدیه و خوش آمد به خبرنامه ارسال می شود اشاره کرد.

     

Go To
Page Size