مزیت استفاده از autoresponder در نرم افزار ایمیل مارکتینگ

استفاده از autoresponder یکی از تاکتیک های نرم افزار ایمیل مارکتینگ است. در این جا به چند مزیت استفاده از این ابزار اشاره می کنیم :

  •   بازدیدکنندگان سایتتان را به سرنخ تبدیل کنید

نرم افزار ایمیل مارکتینگ که ابزار autoresponder ارائه می دهد به شما این اجازه را می دهد که فرم ثبت نام ایجاد کنید و آن را در سایت خود قرار دهید. این فرم ها قسمت هایی دارند که اطلاعات تماس مشتری ها مثل ایمیل را می گیرند و باعث می شود بازدیدکننده بعد از پر کردن فرم سرنخ شما شود.

  •    تبلیغ بیشتر محصولات و خدمات با بالا رفتن محبوبیت در نزد مشتریان

آخرین بازدیدکنندگانی که سرنخ شما شده اند، از محتوای سایتتان و یا محصول و خدماتتان استقبال کرده اند. بعد از ثبت نام با ارسال ایمیل هایی مثل خوش آمدگویی توسط نرم افزار ایمیل مارکتینگ ایجاد حس صمیمیت و اعتماد را در او افزایش داده و این خود باعث معرفی شما توسط آن شخص به دیگر افراد می شود. پس از آن  شما می توانید با خیال راحت تبلیغ محصولات و معرفی خدمات خود را در قالب خبرنامه برای او ارسال کنید.

  •    ایجاد دنباله ای از ایمیل های خودکار

شما می توانید با نرم افزار ایمیل مارکتینگ برای ارسال ایمیل به اشخاصی که عضو می شوند برنامه ریزی کنید. مثلا بعد از ثبت نام ایمیل خوش آمد گویی ارسال کنید، 3 روز بعد خدمات و محصولات را معرفی کنید در زمان دیگری قیمت محصولات و دعوت به خرید را برایشان ارسال کنید و به همین شیوه از لحظه ثبت نام کاربر تا تبدیل او به یک مشتری دائم فرآیندی را تولید کنید و ایمیل های آن را از پیش تهیه و با autoresponder ها ارسال کنید.

  •     معرفی وبلاگ و یا وب سایت

شما همیشه می توانید وب سایت و یا وبلاگ خود را با یک ایمیل خودکار (autoresponder) به مشتری ها معرفی کنید.

  •    تست کنید کدام خبرنامه بهتر است

با ارسال چند ایمیل خودکار و پیگیری نتایج آن توسط نرم افزار ایمیل مارکتینگ می توانید به این نکته دست یابید که کدام نوع از خبرنامه ها و کدام زمانهای ارسال مشتریان بیشتری را به خود جذب کرده است.

  •  ارائه خدمات عالی به مشتریان

به عنوان مثال با autoresponder ها می توان زمان برگزاری سمینار ها و تائید عضویت در آن ها را به مشتریان ارسال کنید، و یا می توانید مشتریان را از مناسبت ها با خبر کنید. کتب و مقالات اینترنتی خود را در اختیار مشتریان قرار دهید....

  •   از ایمیل های خودکار نیز می توانید آمار ارسال بگیرید

به خاطر داشته باشید درست است که تمامی ایمیل های شما با نرم افزار ایمیل مارکتینگ به inbox مشتری می رود ولی بدانید اشخاصی که اسپم می کنند نیز مهم هستند زیرا به شما کمک می کنند لیست ایمیلتان را تمیز کنید.

  •  موفقیت خود را از یک کسب و کار به کسب کار دیگرتان انتقال دهید
Autoresponder ها و آمار حاصل از آن را به دیگر کسب وکارتان می توانید انتقال دهید. بسیاری از کسب و کار ها در زمینه های مختلف ایمیل مارکتینگ دارند و از همان مشتری ها استفاده می کنند، با نتایج حاصله از آمار autoresponder  ها و کمپین های دیگر می توانند، ایمیل مارکتینگ را برای دیگر کسب و کار ها نیز راه اندازی کنند و نیاز به تست مجدد ندارند.