جادوی دسته بندی ایمیل مارکتینگ

(بفهمید،چرا پیغام های ایمیل مارکتینگ شما سر از Spam در می آورد)

نرم افزار ایمیل مارکتینگ در عین سادگی می تواند پیچیده باشد،ایمیل چیزی است که همه با آن تقریباً به صورت دائم سروکار دارند، ایمیل مارکتینگ نیاز به پیدا کردن مشترکین ،هنر قرار دادن مصالب جذاب و در زمان مناسب انتقال پیام ها نیز دارد. تغییرات ایجاد شده ی اخیر در مورد چگونگی کارکرد ایمیل ،باعث شده تا تاتیک های بازاریابی چالش بر انگیزتر شود. در حال حاضر ،اگر حتی کسی به عنوان مشترک برای دریافت ایمیل از یک کسب و کار باشد ،امکان این وجود دارد که ایمیل به فایل Spam یا ایمیل تبلیغاتی برود.در اینجا بسییار مهم است که بازاریابان الگوریتم دسته بندی ایمیل ها را بفهمند.شناخت چگونگی دسته بندی  ایمیل ها می تواند از طرفی تعداد ایمیل هایی که مستقیماٌ به Inbox میروند افزایش پیدا کنند،همچنین به افزایش درآمد بخش ایمیل مارکتینگ کمک کند.

اگرچه موقعی که ایمیل در دسته فایل اشتباه(Spam) قرار میگیرد برای ما بسیار طاقت فرساست، ولی به طور کلی پروسه ی فیلترینگ کمک کننده مصرف کننده است وبه نفع آن کار می کند.

به صورت میانگین هر کاربر در طول روز رقمی نزدیک 100 ایمیل دریافت می کند که از این مقدار حدود 10% در پوشه Spam قرار میگیرد. برنامه های ایمیل همیشه در جهت ساده کردن راه برای کاربر جهت مدیریت پیغام های دریافتی است ، گرچه اینکار مانند زهری برای بازاریابان است.

اگرچه بازاریاب ها نباید  از Spam استفاده کنند (فرستادن پیغام اشتباه به کاربرانی که جزیئ مشترکین نیستند) خیلی از گونه ی پیغام هایی که در نرم افزار ایمیل مارکتینگ استفاده می شود، در دسته ای میان ایمیل های شخصی و Spam قرار می گیرند ، ایمیل خاکستری که در صنعت با این اسم شناخته می شود بیانگر این دسته است، شامل پیام هایی از قبیل اطلاعیه ها ، اخبار،ایمیل های تبلیغاتی  است  که اکثراٌ در فایلی غیر از این باکس جای میگیرد که باعث پایین آمدن شانس خوانده شدن ایمیل ها توسط کاربر می شود. اگر بازاریابان الگوریتم دسته بندی ایمیل را درک کنند می توانند مطمئن شوند که اکثر ایمیل های آنان در این باکس قرار می گیرد.

گزارشات Spam

شاید این مورد که مشتریان ایمیل  از گزرشات Spam برای تعیین این که کدام دمین بیشترین تخلف را دارد باعث تعجب شود.

وقتی که کاربری  روی دکمه کلیک می کند که باعث نشان داده شدن ان ایمیل به عنوان Spam است ، در آخر این گزارشات و نشانه ها در مقابل تمام ایمیل های یک دمین شمرده می شود و اگر درصد مهمی از این ایمیل ها Spam باشد ایمیل هایی که در آینده از ان دمین فرستاده می شود ، تحت تاثیر قرار گرفته و بیشتر در پوشه هایی به غیر از پوشه این باکس قرار میگیرد.

در بعضی از سیستم ها مثل سیستم outlook.com کاربران بازاریاب با ایجاد حساب های کاربری غیر فعال در لیست مشترکین خود درصد ایمیل Spam خود را پایین می آورند ، اگرچه در سیستمی مانند Gmail همیشه کاربران بازاریاب را تشویق به پاک کردن حساب های کاربری غیر فعال می کند، چراکه باعث عوض شدن الگوریتم دسته بندی ایمیل برای آنان می شود.

 

علامت ها بر پایه ی اشتغال

سیستم های ایمیل دارند کم کم خود را با سیستم (علامت ها بر پایه ی اشتغال) تطبیق میدهند ، یکی از بهترین ها در این زمینه Gmail  است ، که دارای 4 پوشه است: inbox، پوشه Spam،پوشه ایمیل تبلیغاتی،پوشه پیام های شبکه های اجتماعی

همچنین این سیستم بر اساس رفتار کاربران در گذشته در مقابل ایمیل ها از فرستنده تصمیم میگیرد.

مثال هایی برای عوامل تاثیر گذار در سیستم علامت ها بر پایه ی اشتغال

پاک شده،خوانده نشده : در مواردی کاربر بدون باز کردن اقذام به پاک کردن ایمیل کند ، یک عامل منفی برای آن دمین در نظر گرفته می شود و اگر این تعداد اتفاق زیاد باشد Domain جریمه میشود.

این یک Spam نیست: اگر کاربر پیغام شما را مستقیما خود علامت گذاری کند که این یک Spam نیست ،یک عامل ترقی برای domainاست . این اتفاق معمولا زمانی می افتد که ایمیل شما حاوی اطلاعات مهمی برای کاربر باشد ولی در پوشه ی دیگری  به اشتباه قرار کرفته که شانس خوانده شدن ایمیل توسط کاربر کاهش یابد در نتیجه کاربر ا علامت گذاری ایمیل شما به عنوان Spam نبودن از اتفاق افتادن دوباره این عمل جلوگیری می کند.

-اضافه کردن در دفترچه مخاطبان یا لیست فرستنده امن: یکی از راه هایی که مطمئن شوید ایمیل شما در inbox  کاربر قرار میگیرد ، یاذآوری به کاربران برای ذخیره آدرس Domain شما در دفتر مخاطبان یا لیست فرستنده ی امن است ، با این کار تا درصد بالایی ایمیل شما در پوشه مناسب قرار میگیرد و این عمل همچنین باعث بالا رفتن امتیاز شما می شود که یکی از عواملی است که مشتریان امیل برای ارزیابی Domain از آن استفاده میکنند.

اعتبار : علامت گذاری ایمیل شما توسط مشتری بد است ، ولی مورد بدتر مراجعه مشترکین به نرم افزار ایمیل مارکتینگ و نوشتن شکایت است یا مراجعه به سایت های طزاحی شده برای ثبت نام فرستنده Spam است . این عمل اعتبار شما را پایین می آورد، اعتبار پایین میتواند موجب شود اکثر لیمیل های شما به عنوان Spam قرار گیرد یا به صورت کامل بلاک شوید.

کل متن بالا که در مورد آن صحبت کردیم 2 نتیجه اصلی دارد اول اینکه غیر ممکن است که بتوان به صرت کامل الگوریتم دسته بندی ایمیل را فهمید، و همچنین فهمید هر کاربر در هر برهه ی زمان دنبال چه ایمیلی میگردد . دوم اینکه اطلاعات درون امیل است که ای احتمال را تقوی میکند که کاربر بر روی ایمیل شما کلیک کرده و آن را بخواند پس با دادن اطلاعات مناسب میتوان این الگوریتم دسته بندی را برای خود از حالت جادویی به یک حالت ریاضی قابل پیش بینی تر تبدیل کرد.