نکاتی در مورد نرم پنل ایمیل برای بهبود نتایج بهتر :

ایمیل مارکتینگ و ایجاد کمپین تبلیغاتی از طریق پنل ایمیل یک راه عالی برای دستیابی به مشتریان با کم ترین هزینه است.

استفاده از پنل ایمیل باید ساده، قابل تنظیم و موثر باشد. ولی باید بدانیم که این مساله یک مسئولیت بزرگ  است چون خیلی از مردم آدرس ایمیل خود را به هرکسی نمی دهند.

در اینجا چند نکته درباره پنل ایمیل و بهبود کمپین های تبلیغاتی گفته می شود.

1-برای مشتریان راحت باشد

فرم ثبت نام تان را هرجایی که می شود قرار دهید.صفحه اصلی خود، بلاگ، فیسبوک و هرجاییکه ممکن است مخاطبین شما فعال باشند.

2-به مشترکین خود بگویید چه انتظاری باید داشته باشند

در فرم ثبت نام اولیه خود کاملا شفاف توضیح دهید که بعد از عضویت چه محتواهایی و در چه زمانی دریافت خواهند کرد.یادتان باشد این مساله نشانه احترام شما به مخاطبین است.

3-پیام خوش آمد برایشان بفرستید 

ارسال پیام خوش آمد برای مشترکین، یک راه هوشمندانه است تا به آن ها در مورد اینکه اجناس و یا خدمات خوبی از طرف شما دریافت خواهند کرد، اطمینان بدهید.

4-محتوایی که دوست دارند را برایشان بفرستید

با بخش بندی و گروه بندی ایمیل ها می توانید برای مشترکین مختلفی که در پنل ایمیل شما عضو می شوند،  محتواهایی که دوست دارند را بفرستید و این خصوصیت را در فرم ثبت نام قرار دهید.

با گروه بندی محتواها می توانید مشترکین لیست خود را به عضویت و دریافت خبرنامه هایتان مشتاق تر کنید.

5-یک تقویم محتوایی برای ارسال داشته باشید

داشتن خبرنامه های منظم و مرتبط یک تعهد است. اگر برای مدتی ارسال نداشته باشید و یا به شکل نا منظم و بی ربط ارسال هایتان را انجام دهید، مشترکین شما به احتمال فراوان لغو عضویت خواهند کرد.تقویم محتوایی داشته باشید و برای نوشتن، طراحی و ارسال منظم برنامه ریزی داشته باشید.

6-محتواهایتان را ویرایش کنید

حتی ویراستاران نیاز به ویرایش دارند.زمانی که شما روی تقویم محتوایی انتشار کار می کنید، زمان را برای بازبینی و ویرایش از دست می دهید. وقتی ارسال از طریق پنل ایمیل انجام می گیرد و وارد Inbox مشترکین شما می شود، دیگر شما زمانی برای ویرایش آن ندارید.قبل از ارسال حتما از معنا دارد بودن محتوا و ساختار زبانی جملات اطمینان حاصل کنید.

7-ایمیل هایتان را قبل از ارسال تست کنید

مشتریان مختلف ایمیل ها را به گونه مختلفی دریافت می کنند.نمایش ایمیل ها در دستگاه های مختلف بسته سایز دستگاه هوشمند متفاوت است.قبل از ارسال نهایی حتما ارسال ها را تست کنید.

تست ایمیل ها اشتباهات را قبل از ارسال و قبل از اینکه خیلی دیر شود نشان می دهد و پیش بینی کنیم یک کمپین خواهد گرفت یا نه؟

8-به موبایل هم فکر کنید

اگر یک کمپین نتواند در تلفن های همراه هوشمند به خوبی ظاهر شود، به خوبی اجرا نمی شود.

هر چیزی که شما ارسال می کنید باید در موبایل به راحتی قابل استفاده باشد.

 9-قابلیت اشتراک گذاری را فراموش نکنید

محتواهایی را که مردم علاقه به اشتراک گذاشتن آن ها با یکدیگر دارند و انجام این کار را برای آن ها آسان کنید.در نسخه تحت وب لینک مستقیم را قرار دهید تا مردمی که از مشترکین کمپین پنل امیل شما نیستند  بتوانند به محتوای شما دسترسی داشته باشند.

10-زمانی ایمیل بفرستید که حرفی برای گفتن دارید

کاملا واضح است که بدون برنامه ریزی و بدون داشتن حرفی برای گفتن نباید یک کمپین ایمیلی به راه بندازیم.باید مطمئن شوید که محتواهای ارسالی از پنل ایمیل شما در پیشبرد اهداف کسب و کارتان موثر  است.در غیر این صورت وقت خود و مشترکین خود را تلف کرده اید.فراموش نکنید که همواره از خود بپرسید : هدف از این گونه ارتباط چیست؟

پاسخ درست این سوال در طراحی هوشمندانه تر کمپین شما بسیار تاثیر گذار است.

 

منبع