6 راه برای ساختن لیست ایمیلی شما :

چیزهای کمی ارزش بالایی برای کسب و کار شما دارند. مثل یک لیست مشترکین ایمیلی که پر از مشتریان و چشم اندازهای علاقه مند است. اگرچه خیلی ها اعتقاد دارند که فیلترهای اسپم باعث از بین بازاریابی ایمیلی و کم شدن تاثیر نرم افزار ایمیل مارکتینگ می شود. اما در حقیقت فیلترهای اسپم، برای محافظت از مردم، از ایمیل های غیر قابل پیگیری طراحی شده است.

اگر می خواهید بازاریابی خود را توسعه بدهید، از روش های زیر برای ساختن لیست ایمیلی استفاده کنید :


1- قراردادن فرم ثبت نام در وبسایتتان :

در مدتی که کاربران در سایت شما مشغول وبگردی هستند، مطمئن شوید این فرصت برای آن ها در نظر گرفته شده است که در خبرنامه های رایگان شما ثبت نام کنند. به یاد داشته باشید، چشم اندازها می توانند، تبدیل به مشتریان همیشگی شوند، اگر شما راهی برای یاد آوری خودتان پیدا کنید. یکی از بهترین راه ها، پیشنهاد " عضویت در خبرنامه" در جایی است که مخاطبین بتوانند اطلاعات تماسشان را برای دریافت خبرنامه وارد کنند. به عبارت دیگر مطمئن شوید، دکمه CTA در سایت شما به صورت فعال وجود داشته باشد.


2- از مشتریان زمانی که خرید کردند بخواهید تا ثبت نام کنند :

زمانی مشتریان خرید اینترنتی انجام می دهند، یعنی قبلا به خرید محصولات شما تمایل نشان داده اند. این بدین معنی است که آن ها نخستین مشتریان برای خرید مجدد از شما هستند. در طول فرآیند بررسی، به آن ها یک ایمیل بفرستید. آن را در جایی قرار دهید، که دسترسی راحتی برای ثبت نام داشته باشند. هم چنین به آن ها اطمینان دهید، هرگز ایمیل های اسپم غیر قابل پیگیری دریافت نخواهند کرد.


3- پیشنهاد چیزهای رایگان :

هیچ چیز توجه دیگران را مانند چیزهای رایگان جلب نمی کند. مردم را به وسیله محتواهای رایگان مثل، خبرنامه ها، ویدیوها، راهنماها ... تشویق به ثبت نام کنید. فقط مطمئن شوید چیزی که تولید کرده اید، دارای بهترین کیفیت باشد.  به یاد داشته باشید، پیشنهادات شما بازتابی از کیفیت شرکت شما هستند و شما تصمیم دارید یک تاثیر بینظیر بگذارید.

 

4- پیشنهاد یک فرصت منحصر به فرد :

یک پیشنهاد خیلی ویژه فقط به مشترکین بدهید. مثلا 10 درصد تخفیف، معرفی یک محصول جدید و یا حتی ایجاد شرایطی خاص برای آن ها می تواند تاثیر فراوانی در فرآنیند بازاریابی شما داشته باشد. فراموش نکنید مردم عاشق دو چیز هستند : تخفیف گرفتن و عضوی از یک گروه خاص بودن. ترکیب این دو می تواند انگیزه قدرتمندی برای پیوستن افراد به لیست شما می شود.

 

5- اجازه اشتراک گذاری :

تبلیغات دهان به دهان هنوز بهترین راه برای حفاظت مشتریان جدید است. دنیای امروز، بیشتر دنیای ایمیل و شبکه های اجتماعی است. به مشتریان این توانایی را بدهید که ایمیل های شما برای دوستان خود بفرستند. مطمئن شوید. به این صورت تعداد ایمیل های ارسالی شما در نرم افزار ایمیل مارکتینگ بیشتر و بالطبع مشتریان شما بیشتر خواهد شد.

 

6- ارسال محتواهای ارزش افزوده :

فروش پر سر و صدا زجر آور است. مشتریانی که خیلی با جمله "محصول مرا بخرید" در ایمیل هل مواجه می شوند، بیشتر مایل به لغو اشتراک هستید. به جای سر و صدا کردن، محتواهایی که برای مشتریان ارزشمند هستند. پیشنهاد ما به شما، رعایت نسبت 4 به 1 است... به ازای هر 4 محتواهای ارزش افزوده، 1محتوا برای معرفی مستقیم در ایمیل ها بفرستید.

این 6 مورد در نرم افزار ایمیل مارکیتینگ بسیار به شما کمک خواهد کرد.

برای اینکه با آمارهای ایمیل مارکتینگ آشنا شوید, این مقاله را حتما بخوانید.